"Dæm tænkt på ein heilt anna måte enn ka æ gjor" : en kasusstudie av en lærerstudents matematikkundervisning i 2. klasse
Omtale
Boka belyser problematikken omkring det at lærerstudenter synes det er vanskelig å bruke nyere undervisningsmetoder i undervisninga til tross for at de vektlegger de pedagogiske ideene som ligger til grunn for metodene. Arbeidet tar for seg en lærerstudents øvingspraksis med matematikkundervisning i 2. klasse. Det er spesielt dialogmetoden som blir behandla. Har litteraturliste.
Betegnelse: Boka belyser problematikken omkring det at lærerstudenter synes det er vanskelig å bruke nyere undervisningsmetoder i undervisninga til tross for at de vektlegger de pedagogiske ideene som ligger til grunn for metodene. Arbeidet tar for seg en lærerstudents øvingspraksis med matematikkundervisning i 2. klasse. Det er spesielt dialogmetoden som blir behandla. Har litteraturliste.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788251912167
- EAN: 82-519-1216-4
- Utgivelsesår: 1996
- Forlag: TAPIR Akademisk Forlag
- Innbinding: Heftet
- Serie: Skriftserien klasseromsforskning
- Nummer i serien: nr. 1
- Språk: Bokmål
- Personer: Nilssen, Vivi, Sigrun Gudmundsdottir, Wangsmo-Cappelen, Vibeke
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Omfang/format: 99 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 1
- Illustrert: Nei
- Sider: 99