Bill Bernbachs reklamesyn
Omtale
Bill Bernbach (1911-1982) har en unik posisjon innenfor reklamebransjen. Ved millenniumskiftet rangerte Advertsing Age ham som det tjuende århundrets mest innflytelsesrike reklamepersonlighet. Han anses som hovedmannen bak det som er blitt kalt den kreative revolusjonen innenfor reklame. 1900-tallets største reklamepersonlighet rakk aldri selv å skrive boken om reklamefilosofien sin. Andre har i ettertid skrevet bøker om ham og om reklamen hans, men ikke om reklamesynet hans. Da dagens reklame vitner om at flere av Bernbachs sentrale poenger er gått tapt, har Stein Erik Selfors forsøkt å rekonstruere Bill Bernbachs reklamesyn. Basert på seksti originale Bernbach-sitater, og nesten like mange reklamer gjort av byrået hans på 1950- og 1960-tallet, maner Selfors frem et syn på reklamens kreativitet som bør inspirere alle som vil mene noe om reklame. Boken er illustrert med eksempler fra reklame.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788279350330
- EAN: 82-7935-033-0
- Utgivelsesår: 2002
- Forlag: Abstrakt forlag
- Innbinding: Innbundet
- Språk: Bokmål
- Personer: Selfors, Stein Erik
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Reklame, Bernbach, Bill
- Omfang/format: 203 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 1
- Illustrert: Ja
- Sider: 203