Bedriftsmarknadsføring
Omtale
Bedriftsmarkedsføring er er et nytt læreverk som dekker læreplanen i markedsføring II på VK2. Boka er faglig a jour, og lærestoffet er forklart på en enkel og lettfattelig måte tilpasset målgruppen. Boka har en frisk layout med mange illustrasjoner, flere i fire farger.
Læreverket består av lærebok, arbeidsbok og lærerveiledning. Verket vil også få eget nettsted.
Som tittelen sier, handler boka primært om bedriftsmarkedsføring, altså markedsføring overfor bedrifter, mellomhandlere og organisasjoner. Ved siden av å forklare hva som er spesielt med denne type markedsføring, legger forfatterne vekt på å forklare temaene internmarkedsføring, tjenestemarkedsføring og organisering av markedsføringsfunksjon da disse temaene er spesielt nevnt i læreplanen.
Forfatterne legger vekt på å skape logiske sammenhenger mellom alle kapitlene i boka. Det hjelper elevene i å få orden på tankene sine, og de vil se at markedsføring først og fremst handler om sunn fornuft og planmessig arbeid. Og kanskje enda viktigere: De lærer å bruke et "verktøy" som de vil ha stor nytte av når de skal løse oppgaver og ikke minst når de skal ut i praktisk arbeid.
Betegnelse: Temaene i boken er markedsføring mot andre markeder enn forbrukermarkedet, for eksempel bedrifter som selger varer og tjenester til hverandre, til det offentlige eller til organisasjoner. Boken er delt inn i tre hoveddeler, og til slutt finner du et kapittel om verdikjedeanalyse, som ikke er pensum. Har litteraturliste og stikkordregister.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788202225599
- Utgivelsesår: 2003
- Forlag: Cappelen Damm
- Innbinding: Heftet
- Språk: Nynorsk
- Personer: Olsen, Bengt, Nørgaard, Per
- Litteraturtype: Skolebøker
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 1
- Utgave: 1
- Illustrert: Ja
- Sider: 306