Aviskonkurransen : nye og gamle teorier belyst gjennom A-pressens utvikling

I salg
ISBN/Varenr
9788271471590
Inngår i din bokpakke

Omtale

A-pressens utvikling. Institutt for jounalistikk, 1996. 215 s. ISBN 82-7147-159-7 Konkurransen mellom lokale dagsavsier har lenge vært en viktig del av norsk mediehverdag. Denne boken forsøker å forstå denne lokale konkurransen, og hva som gjør vinnere når andre taper. Utgangspunktet var en del spørmål som trengte seg frem. Det første var om teorien om opplagsspiralen var korrekt, det andre gjaldt A-pressens stilling, og det tredje hadde sammenheng med at en del aviser ble stengt under krigen. I tillegg til å utvikle og etterprøveen ny modell for aviskonkurransen, gir boken en bred oversikt over A-pressenfrem til i dag.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788271471590
  • EAN: 82-7147-159-7
  • Utgivelsesår: 1996
  • Forlag: IJ-forlaget
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Høst, Sigurd
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Omfang/format: 215 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 215