Å utforske praksis : videregående

Å utforske praksis : videregående
Å utforske praksis : videregående
I salg
ISBN/Varenr
9788202338077
Inngår i din bokpakke

Omtale

Å utforske praksis - videregående skole henvender seg til ledere og lærere i videregående skole som ønsker å utforske egen organisasjon. Den tar opp emner som organisasjonslæring og samspill, dialog- og læringsprosesser i elevgruppen med tanke på kvalitetsutvikling. Innledningsvis setter boka søkelyset på kontekster for videregående opplæring. Kapitlene utover i boka presenterer praksissituasjoner fra både studiespesialiserende og yrkesforberedende program som analyseres i lys av teori og relevant forskning. Som leser utfordres du til å koble det du har lest til egen praksis, ved at det presenteres spørsmål til refleksjon i hvert kapittel. Videoepisoder på forlagets hjemmeside er produsert med tanke på at lesere kan analysere situasjoner fra videregående skole i lys av teori som er presentert i kapitlene. På denne måten kan skolens profesjons- og organisasjonslæring rettes mot skolens kjernevirksomhet. Selv om boka henvender seg til ledere i videregående opplæring, er det også et siktemål at boka kan fungere som en ressurs i skolens personalgruppe, ved at personalet arbeider med ett og ett kapittel og med tilhørende nettressurs. Bakerst i boka gis det eksempler på verktøy i læring i daglig praksis. Med sin praksisnære og teoretiske framstilling, vil boka også være relevant for ulike typer nettverksgrupper, studier i høyere utdanning og i etterutdanning. Se også egen temaside for alle bøkene i denne serien.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788202338077
  • EAN: 978-82-02-33807-7
  • Utgivelsesdato: 21.08.2012
  • Utgivelsesår: 2012
  • Forlag: Cappelen Damm
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Jensen, Ruth, Aas, Marit
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Videregående skole
  • Omfang/format: 227 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 1
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Ja
  • Sider: 227