Å utforske praksis : barnehagen
Omtale
Med denne boka ønsker forfatterne å inspirere til å utforske praksis i lys av teori. Boka presenterer episoder fra barnehagepraksis som analyseres ut fra teori om lek, samspill og læring. Selv utfordres du til å koble det du har lest til egen praksis.
Boka drøfter videre hvordan vi kan forstå barnehagens rolle i dagens kunnskapssamfunn og dagens utdanningskontekst. Det presenteres teorier om ledelse og organisasjonslæring som kan bidra til å belyse dimensjoner ved læringsprosesser i personalet. Selv om boka primært er skrevet med tanke på kompetanseutvikling for ansatte i barnehager, vil den med sin praksisnære og teoretiske fremstilling også være relevant for studenter og ansatte i utdanning og etterutdanning.
Forlaget har utarbeidet videoressurser som kan benyttes til videre analyse. Det er mulig å bestille en studentlisens og en barnehagelisens. Se også egen temaside for alle bøkene i serien.
Betegnelse: Forfatterne ønsker med denne boka å utforske praksis i lys av teori. De presenterer episoder fra barnehagepraksis som analyseres ut fra teori om lek, samspill og læring. Boka drøfter også hvordan vi kan forstå barnehagens rolle i dagens kunnskapssamfunn og dagens utdanningskontekst. Videre presenteres teorier om ledelse og organisasjonslæring. Boka er primært skrevet for ansatte i barnehager, men kan også være relevant for studenter og ansatte i utdanning og etterutdanning. Har litteraturliste.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788202322250
- EAN: 978-82-02-32225-0
- Utgivelsesdato: 03.08.2010
- Utgivelsesår: 2010
- Forlag: Cappelen Damm
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Jensen, Ruth, Kranmo, Astrid Lill
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Barnehager
- Omfang/format: 191 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 2
- Utgave: 1
- Illustrert: Ja
- Sider: 191