Å samtale seg til kunnskap : sosiokulturelle teorier om barns læring om språk og gjennom språk

Å samtale seg til kunnskap : sosiokulturelle teorier om barns læring om språk og gjennom språk
Å samtale seg til kunnskap : sosiokulturelle teorier om barns læring om språk og gjennom språk
I salg
ISBN/Varenr
9788245007916
Inngår i din bokpakke

Omtale

Språket er en av de viktigste forutsetningene for å lære. Det hjelper oss til å organisere erfaringer og kunnskaper og til å huske dem bedre. Denne boken handler om hvordan barn lærer språk i dagligdagse aktiviteter og språklige interaksjoner med voksne og andre barn. Det legges spesiell vekt på viktigheten av at førskolelærere både følger opp barnas initiativ til samtale og inviterer barna til samtale. Liv Gjems har tidligere utgitt "Hva lærer barn når de forteller? Barns læring gjennom narrativ praksis".
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788245007916
  • EAN: 978-82-450-0791-6
  • Utgivelsesdato: 21.10.2009
  • Utgivelsesår: 2009
  • Forlag: Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Gjems, Liv
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Språk, Undervisning, før- og grunnskolen
  • Omfang/format: 163 s.
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 0
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Nei
  • Sider: 163