Å lære å lese og skrive : individ i kontekst
Omtale
Boken gir innsikt i og kunnskap om ulike faktorer som påvirker lese- og skriveutviklingen, og hvordan lærere best mulig kan legge til rette for læring og utvikling av gode lese- og skriveferdigheter. Forfatteren drøfter muligheter og begrensninger i ulike metodiske tilnærminger, og gir en rekke ideer om hvordan elevene på småskoletrinnet kan utvikle sin språklige bevissthet og få innsikt i de prinsippene som styrer skriftspråket. Individuelle forskjeller i lese- og skriveutviklingen blir belyst, og elevenes ulike behov blir drøftet ut fra motivasjonelle faktorer, selvbilde og læringsmiljø. Boken ble første gang utgitt i 1998. Denne utgaven er oppdatert i forhold til nyere forskning.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788205400504
- EAN: 978-82-05-40050-4
- Utgivelsesdato: 09.09.2011
- Utgivelsesår: 2011
- Forlag: Gyldendal
- Innbinding: Heftet
- Språk: Bokmål
- Personer: Lyster, Solveig-Alma Halaas
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Lesing, Undervisning, Skriving, før- og grunnskolen
- Omfang/format: 189 s.
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 0
- Utgave: 2
- Illustrert: Ja
- Sider: 189