101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis
Veiledende pris
kr 499,00
I salg
ISBN/Varenr
9788245024524
Omtale
Kan det være bra å regne feil? Hvordan kan man som lærer skape gode matematiske samtaler som fremmer elevenes læring? Hvordan kan man utvikle dybdelæring og en varig matematikkforståelse slik at elevene evner å se sammenhenger og bruke lærestoffet i nye kontekster?
Dette er noen av de sentrale matematikkfaglige spørsmålene som tas opp i boka. Del I består av sju fagfellevurderte vitenskapelige artikler. Del II inneholder 101 metodiske grep til bruk i undervisningen. Her bindes matematikkdidaktisk teori og praksis sammen på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromsstudier. Med den nye 5-årige lærerutdanningen forventes det at lærere i større grad blir forskere på egen undervisning og kan teoretisere og begrunne sine valg. Boka er en god kilde til å se sammenheng mellom teori og praksis.
101 grep for å aktivisere elever i matematikk bidrar med ny forskning på feltet. Boka er en skattkiste for alle som skal jobbe med å utvikle elevers matematiske kompetanse i hele det 13-årige skoleløpet. Bokas målgruppe er lærere, studenter, lærerutdannere og forskere.
Produktinformasjon
- ISBN/Varenr: 9788245024524
- EAN: 978-82-450-2452-4
- Utgivelsesdato: 01.08.2019
- Utgivelsesår: 2019
- Forlag: Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
- Innbinding: Heftet
- Serie: 101-serien
- Språk: Bokmål
- Personer: Karlsen, Lisbet, Klaveness, Elise, Kverndokken, Kåre
- Litteraturtype: Faglitteratur
- Emne: Matematikk, Undervisning, Undervisning - Ungdoms- og videregående skole, før- og grunnskolen
- Omfang/format: 373 sider
- Målgruppe: Voksne
- Aldersgrense: 0
- Opplag: 0
- Utgave: 1
- Illustrert: Ja
- Sider: 373