101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis

101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis
101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis
I salg
ISBN/Varenr
9788245024524
Inngår i din bokpakke

Omtale

Kan det være bra å regne feil? Hvordan kan man som lærer skape gode matematiske samtaler som fremmer elevenes læring? Hvordan kan man utvikle dybdelæring og en varig matematikkforståelse slik at elevene evner å se sammenhenger og bruke lærestoffet i nye kontekster? Dette er noen av de sentrale matematikkfaglige spørsmålene som tas opp i boka. Del I består av sju fagfellevurderte vitenskapelige artikler. Del II inneholder 101 metodiske grep til bruk i undervisningen. Her bindes matematikkdidaktisk teori og praksis sammen på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromsstudier. Med den nye 5-årige lærerutdanningen forventes det at lærere i større grad blir forskere på egen undervisning og kan teoretisere og begrunne sine valg. Boka er en god kilde til å se sammenheng mellom teori og praksis. 101 grep for å aktivisere elever i matematikk bidrar med ny forskning på feltet. Boka er en skattkiste for alle som skal jobbe med å utvikle elevers matematiske kompetanse i hele det 13-årige skoleløpet. Bokas målgruppe er lærere, studenter, lærerutdannere og forskere.
Vis hele omtalen… Vis mindre

Produktinformasjon

  • ISBN/Varenr: 9788245024524
  • EAN: 978-82-450-2452-4
  • Utgivelsesdato: 01.08.2019
  • Utgivelsesår: 2019
  • Forlag: Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
  • Innbinding: Heftet
  • Serie: 101-serien
  • Språk: Bokmål
  • Personer: Karlsen, Lisbet, Klaveness, Elise, Kverndokken, Kåre
  • Litteraturtype: Faglitteratur
  • Emne: Matematikk, Undervisning, Undervisning - Ungdoms- og videregående skole, før- og grunnskolen
  • Omfang/format: 373 sider
  • Målgruppe: Voksne
  • Aldersgrense: 0
  • Opplag: 0
  • Utgave: 1
  • Illustrert: Ja
  • Sider: 373